استقبال هاشمی رفسنجانی از تعامل سازنده در مذاکرات استانبول

استقبال هاشمی رفسنجانی از تعامل سازنده در مذاکرات استانبول/انتقاد از برنامه​های روزمره

احزاب و شخصیت‌ها - رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نتایج مذاکرات استانبول نشان داد هرگاه در مذاکرات با منطقی صحیح بر اصول تأکید شود، بازتاب سازنده و مثبتی در داخل و خارج از کشور خواهد داشت.

به گزارش خبرآنلاین، گزیده سخنان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با جمعی از فعالان دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی، به قرار زیر است:
·         برنامه‌های چهار ساله توسعه و نیز سیاست‌های کلی و سند چشم‌انداز حاصل زحمات طاقت‌فرسای نخبگان و کارشناسان کشور است که از برخی بی‌توجهی‌ها در اجرایی شدن این سیاست‌ها و برنامه‌ها متاسفم. برنامه تحول اقتصادی کشور باید در چارچوب این سیاست‌ها و برنامه‌های قانونی اجرایی می‌شد اما متأسفانه توسل به سیاست‌ها و برنامه‌های روزمره و جزیره‌ای، ما را از تحقق کامل این سیاست‌ها دور کرد.
·         {با اشاره به ارتباط تنگاتنگ توسعه اقتصادی و تولید داخلی با سیاست خارجی فعال و همراه با تعامل با دنیا } مذاکرات استانبول نمونه‌ای از تعامل خوب و سازنده بود. این مذاکرات و نتایج آن نشان داد هرگاه در مذاکرات با منطقی صحیح بر اصول تأکید شود، بازتاب سازنده و مثبتی در داخل و خارج از کشور را شاهد خواهیم بود.
·         برطرف کردن موانع فعالیت آزاد و قانونمند تشکل‌های صنفی و دانشجویی الزامی است. هیچ‌کس از سکون و رکود در دانشگاه‌ها سود نمی‌برد.

برج ساعت در کنار خانه ی خدا


جام جم آنلاین: شاید خیلی‌ها ندانند که دومین برج بلند جهان، اکنون در عربستان سعودی و در شهر مکه و آن هم دقیقا مشرف به خانه خدا ساخته شده است. بر فراز این برج که همین امسال افتتاح شد، ساعت بسیار بزرگی ساخته شده که ابعاد آن 43 متر در 43 متر است؛ چیزی که حتی تصور آن نیز حیرت انگیز است.

[تصویر: 100890871491.jpg]


بزرگی این ساعت به اندازه‌ای است که از فاصله حدودا 30 کیلومتری می‌توان آن را مشاهده و ساعت دقیق به وقت مکه را تشخیص داد.
در زمان‌های پنجگانه نماز 21 هزار لامپ سفید و سبز این ساعت به نشانه زمان اقامه نماز روشن می‌شود. پیمانکار این ساختمان، گروه شرکت‌های بن لادن بوده که موسس آن محمدبن لادن پدر اسامه‌بن‌لادن رهبر القاعده است.
ویژگی برج 600 متری ساعت پادشاهی مکه البته فقط مختص ساعت عجیب و غریب آن نیست. این ساعت و برج آن بخشی از یک مجموعه هتل 7 ستاره است که یک میلیون و 500 هزار متر مربع مساحت دارد و می‌تواند یکصد هزار مسافر را در خود جای دهد. بزرگ ترین طبقه مسکونی این هتل در ارتفاع 450 متری قرار دارد. در ساخت این ساعت بیش از 90 میلیون قطعه موزائیک و شیشه رنگی به کار رفته است و گفته می‌شود هزینه ساخت این ساعت و برج آن بیش از 3 میلیارد دلار بوده است.در این برج همچنین یک نمازخانه بسیار بزرگ با گنجایش 10هزارنفر احداث شده است.
مسوولان سعودی امیدوارند از این به بعد 1/5 میلیارد مسلمان ساعت‌های خود را به‌جای گرینویچ با ساعت مکه تنظیم کنند، این در حالی است که در طول 125 سال گذشته دهکده گرینویچ در انگلیس به دلیل موقعیت جغرافیایی آن به عنوان مبدا تعیین زمان پدیرفته شده بود. با این حال ساخت برجی به این بزرگی درست در کنار خانه خدا گمانه‌های دیگری را نیز به ذهن متبادر می‌کند. در حالی که تمام دنیا مکه را به خاطر وجود کعبه در آن می‌شناسند، اکنون بسیاری از نگاه‌ها ممکن است به جای کعبه متوجه برج ساعت مکه شود. وانگهی احداث برج 600 متری مشرف به خانه کعبه و هتل‌های غول پیکر در کنار آن، قبله مسلمین را کاملا در احاطه خود قرار داده است. هرچند عظمت معنوی خانه کعبه به‌اندازه‌ای است که هیچ ساختمان بشری نمی‌تواند بزرگی آن را در چشم انسان کوچک کند، احداث مجموعه‌های بزرگ در اطراف کعبه این احتمال را تقویت می‌کند که طراحان آن، می‌خواهند کعبه و مظاهر آن کمتر و کمتر دیده شود. خدا کند این تصور درست نباشد.

اراجیف جنبش وفاق ملی عراق به رهبری ایاد علاوی...

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جنبش وفاق ملی عراق به رهبری ایاد علاوی نخست وزیر سابق این کشور، طی بیانیه ای ضمن محکوم کردن سخنان احمدی نژاد در جزیره ابوموسی گفت: ایران برای فرار از بحران داخلی به دنبال ایجاد بحران در کشورهای عرب همسایه است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، در این بیانیه آمده است: سخنان احمدی نژاد از یک سرزمین عربی اشغال شده بیان شده است!

در ادامه این بیانیه آمده است: ما هر گونه اشغال سرزمین اعراب را غیرقابل قبول می دانیم و به آقای احمدی نژاد یاداور می شویم که این خلیج، خلیج ع ر ب است و مهم نیست که دیگران آن را چه خطاب می کنند ولی حقیقت آن است که این خلیج یک دریاچه عربی است که اعراب در سواحل مختلف آن زندگی می کنند.

در بیانیه جنبش وفاق ملی عراق آمده است: اعراب کسانی هستند که پیام اسلام را حمل کرده و زبان قرآن را به دیگران منتقل کردند که در نتیجه آقای احمدی نژاد از آن در صحن عمومی سازمان ملل استفاده می کند!

در پایان این بیانیه ی توهین آمیز آمده است: خدا به ما لطف کرد و خانه اش را در عربستان قرار داده و هر ساله بسیاری از مسلمانان از جمله احمدی نژآد و ایرانیان زنده و مرده به انجا می روند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، شایان ذکر است که جنبش وفاق ملی عراق از سوی عربستان و قطر حمایت می شود و هم اکنون از قدرت بسیار کمی در دولت عراق برخوردار است.

...اگه میشه منم جا کن

خدایا!

من دلم قرصه!

 کسی غیر از تو با من نیست

خیالت از زمین راحت ،

   که حتی روز روشن نیست

 کسی اینجا نمیبینه، که دنیا زیر چشماته

 یه عمره یادمون رفته، زمین دار مکافاته

 فراموشم شده گاهی، که این پایین چه ها کردم

 که روزی باید از اینجا، بازم پیش تو برگردم

خدایا وقت برگشتن، 

                                    یه کم با من مدارا کن

 شنیدم گرمه آغوشت

                                      اگه میشه منم جا کن

 

 

جناب آقای احمدی نژاد!

طعنه مجری مشهور به احمدی نژاد

 

 

مجری ویژه برنامه تحویل سال شبکه دو سیما که به صورت زنده پخش می شد با طعنه از گرانیهای اخیر در کشور گلایه کرد.

 

به گزارش   "سیاست نامه"، احسان علیخانی در بخشی
از برنامه نوروزی شبکه دو رو به دوربین گفت: هرچند که رییس جمهور محترم در
مجلس سخنانی گفتند ولی گرانی در کشور وجود دارد و مردم در فشار اقتصادی
هستند.

 

وی در ادامه افزود: جناب آقای احمدی نژاد! فکری به حال این گرانیها بکنید؛ همه ملت که نمی توانند بیایند از محله شما خرید کنند.

 

گفتنی است علی رغم گرانیهای فزاینده روزهای منتهی به
پایان سال، صداوسیما عکس العمل چندانی نسبت به این موضوع نشان نداد و در
گزارشهای خود از خرید مردم تلاش می کرد نشان دهد اتفاق ویژه ای نیفتاده است
و همه خوشحال هستند.