استقبال هاشمی رفسنجانی از تعامل سازنده در مذاکرات استانبول

استقبال هاشمی رفسنجانی از تعامل سازنده در مذاکرات استانبول/انتقاد از برنامه​های روزمره

احزاب و شخصیت‌ها - رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نتایج مذاکرات استانبول نشان داد هرگاه در مذاکرات با منطقی صحیح بر اصول تأکید شود، بازتاب سازنده و مثبتی در داخل و خارج از کشور خواهد داشت.

به گزارش خبرآنلاین، گزیده سخنان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با جمعی از فعالان دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی، به قرار زیر است:
·         برنامه‌های چهار ساله توسعه و نیز سیاست‌های کلی و سند چشم‌انداز حاصل زحمات طاقت‌فرسای نخبگان و کارشناسان کشور است که از برخی بی‌توجهی‌ها در اجرایی شدن این سیاست‌ها و برنامه‌ها متاسفم. برنامه تحول اقتصادی کشور باید در چارچوب این سیاست‌ها و برنامه‌های قانونی اجرایی می‌شد اما متأسفانه توسل به سیاست‌ها و برنامه‌های روزمره و جزیره‌ای، ما را از تحقق کامل این سیاست‌ها دور کرد.
·         {با اشاره به ارتباط تنگاتنگ توسعه اقتصادی و تولید داخلی با سیاست خارجی فعال و همراه با تعامل با دنیا } مذاکرات استانبول نمونه‌ای از تعامل خوب و سازنده بود. این مذاکرات و نتایج آن نشان داد هرگاه در مذاکرات با منطقی صحیح بر اصول تأکید شود، بازتاب سازنده و مثبتی در داخل و خارج از کشور را شاهد خواهیم بود.
·         برطرف کردن موانع فعالیت آزاد و قانونمند تشکل‌های صنفی و دانشجویی الزامی است. هیچ‌کس از سکون و رکود در دانشگاه‌ها سود نمی‌برد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد