طرح به اصطلاح مهر آفرین احمدی نژاد

 ...خباز با بیان اینکه این مصوبه ایرادات قانونی دیگری نیز دارد که از حوصله افکار عمومی خارج است، گفت: مصوبه مذکور پیوستی ۷۰ صفحه ای دارد که کلیات آن در جلسه هیات تطبیق مصوبات دولت رد شد و بررسی جزئیات آن همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: آنچه مسلم است این است که دولت تلاش دارد حدود ۵۰۰ هزار نفر را یعنی کسانی که در طول دو دوره ریاست جمهوری یعنی ۷ سال گذشته به نوعی با دولت همکاری هایی داشته اند را استخدام کند. در این مصوبه قید شده است که افرادی که در هیچ جا هیچ رد پایی هم ندارند و حتی استخدام قراردادی و پیمانی هم نبوده اند امکان استخدام برایشان فراهم است.

عضو هیات تطبیق مصوبات دولت خاطرنشان کرد: این مصوبه سرتا پا ضد قانون است و به مصلحت کشور نیست و رئیس جمهور قصد دارد ۵۰۰ هزار نفر را به خیل جمعیت عائله مند و پرفرزند دولت اضافه کند در حالی که دولت نهم و دهم به وظیفه تعدیل نیرو عمل نکرد و امروز تصمیم دارد در روزهای پایانی عمر خود این تعداد را استخدام کند که برای کشور خطرناک است و این چیزی جز زمین گیر کردن دولت نیست.

به گزارش مهر، هیات وزیران در آخر آذرماه در فاصله ۷ ماه تا پایان کار دولت دهم؛ مصوبه ای را گذراند که طبق آن اختیار استخدام ۱۵۰۰ نفر خارج از ضوابط قانونی استخدام به معاون اجرایی رئیس جمهور داده می شود.

طرحهای مدیران بیکار وشکاک

شرایط جدید برای موتورسواری زنان
این تصمیم به دلیل آن اتخاذ شده که نشستن زنان به صورت رایج روی موتورسیکلت در شان آنان نیست.

 مقامات استان «آچه» در اندونزی تصمیمی اتخاذ کرده‌اند که بر اساس آن زنان تنها به شرطی می‌توانند از ترک موتورسیکلت برای تردد استفاده کنند که به صورت یک‌طرفه روی آن بنشینند.

جام حوادث؛ شرط جدید نحوه نشستن زنان بر ترک موتورسیکلت، مورد انتقاد برخی مسئولان اندونزی قرار گرفته است.

 

به گزارش دویچه وله، در اندونزی رفت و آمد زنان با موتور امری رایج است. اما به تازگی سبک نشستن زنان از سوی شهردار شهری در شمال اندونزی بیش از حد "مردانه" توصیف شده است. او می‌خواهد با تصویب قانونی جدید طرز نشستن "صحیح" زنانه را تعیین ‌کند.

دویچه وله در ادامه توجیهات خود بدون توجه به اینکه ممکن است برخی زنان با طرز نشستن خاص خود موجب تحریک مردان شوند افزود: خیابان‌های اندونزی معمولا بسیار شلوغ است و راه‌بندان‌های طولانی بخشی از زندگی روزمره شهروندان این کشور، در این وضعیت استفاده از موتورسیکلت راه‌حلی منطقی به نظر می‌رسد. از این رو روزانه میلیون‌ها موتورسیکلت در سطح شهرها در حال جابه‌جائی مسافران هستند. مسافران زن نیز به طور معمول مانند هر مسافر دیگر در بخش پشتی موتور می‌نشینند.

 

به گزارش ایسنا، "سوایدی یهیا"، شهردار یکی از شهرهای این استان هم گفته است: این تصمیم به دلیل آن اتخاذ شده که نشستن زنان به صورت رایج روی موتورسیکلت در شان آنان نیست.

هفته گذشته، مقامات وزارت امور داخلی اندونزی اعلام کردند که اجرای این تصمیم را متوقف خواهند کرد، چرا که این اجبار می‌تواند جان مردم را به خطر اندازد.

کسانی که سهمی در انقلاب نداشتند....

تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۳۱

کسانی که سهمی در انقلاب نداشتند، با حسادت، انتقام از زحمتکشان نظام را وجه همت خود قرار دادند
احزاب و شخصیت‌ها - رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت‌وگو و رایزنی میان گروه‌ها، اشخاص و دلسوزان نظام را راه رسیدن به تفاهم دانست.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان ایران، افزود: در برهه حساس کنونی که کشور در معرض تهدیدات و تحریم‌های دشمنان انقلاب است، درگیری و مناقشه به هیچ وجه راهگشا نیست و امیدواریم همه تأثیرگذاران نظام از مردم عادی گرفته تا سطوح بالا با تن دادن به گفت‌وگو، تعامل و تفاهم، راه برگزاری انتخاباتی رقابتی و مطابق قانون را هموار و نیز از نیروهای زبده و کارآمد و دلسوز انقلاب از همه سلایق برای برون‌رفت از مشکلات و توسعه و پیشرفت کشور بهره گرفته شود.

وی آموزگاران و استادان را از مهمترین اقشار سازنده تاریخ معاصر کشور خواند و با بیان این‌که «پایه رشد علمی و توسعه کشور در مدارس شکل می‌گیرد» گفت: آموزش و پرورش سالم و صالح می‌تواند زمینه انقلاب علمی در کشور را به وجود آورد و ما باید قدردان استعدادهای بی‌نظیر و درخشان دانش‌آموزان و دانشجویان خود که نعمات خداوند هستند، باشیم.

وی به شکل‌گیری انجمن اسلامی معلمان و سابقه فعالیت آن اشاره کرد و افزود: این تشکّل بزرگ و ریشه‌دار مسیر خود را از قبل از انقلاب تاکنون به خوبی و به صورت صحیح حفظ کرده است؛ چراکه اعضای آن انسان‌های فرهیخته، فهیم و قابل احترام جامعه هستند و مردم به ویژه جوانان همواره مدیون تلاش‌های خاموش و بدون توقع آن‌ها هستند.
این عضو مجلس خبرگان در بخش دیگری از سخنانش با برشمردن اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل تصریح کرد: انقلاب و نظام اسلامی علی‌رغم مشکلات و موانع داخلی و خارجی توانسته است بر شانه‌های اعتماد و همراهی مردم روند رو به جلو و پیشرفت خود را تا زمانی که سوءتدبیرها به میان نیایید، طی کند.

وی معتقد است: جریانی که علی‌رغم حسن‌نیت، با اهداف امام و انقلاب بیگانه بود و تجربه میدان‌های سخت را نداشت، میدان‌دار است. این جریان با وجود هشدارهای دلسوزان و وفاداران به نظام و انقلاب به‌گونه‌ای مورد حمایت قرار گرفت که اکنون نه تنها پاسخگوی وضع به وجود آمده نیستند بلکه حامیان خود را نیز برنمی‌تابند و طلبکار و مدعی نظام شده‌اند.وی مشخصه بارز این جریان را «نادیده گرفتن دستاوردهای گذشته و زحمات مدیران و دلسوزان انقلاب» خواند و و با ابراز این عقیده که «کسانی که سهمی در انقلاب نداشتند، با حسادت، انتقام از زحمتکشان نظام را وجه همت خود قرار دادند» تاثیر اقدامات این جریان بر پیشرفت کشور را یادآور شد.

هاشمی رفسنجانی «اعتقادات، احکام و اخلاقیات» را ارکان اسلام و جامعه اسلامی خواند و با تأکید بر «لزوم تقویت این سه جنبه در جامعه» گفت: ترویج دروغ، تهمت و تخریب و نیز توسل به ریا، تضییع حقوق مردم، وعده‌های غیرقابل عمل و فضیلت‌سوزی تضعیف‌کننده اعتقاد و اخلاق عمومی است و باید به شدت با این اعمال در سطح حکومت برخورد کرد.

وی هم‌چنین «اخلاص را مهمترین سرمایه و موتور حرکت انقلاب و نظام اسلامی» خواند و با طرح این سوال که «اگر اخلاص مسوولان در کنار اعتماد مردم نبود، چطور می‌توانستیم با دست خالی بر استبداد پهلوی، استعمار خارجی، شورش‌ها، جنگ تحمیلی پیروز و راه آبادانی کشور را در پیش گیریم؟» اعتمادسوزی را از بزرگترین گناهان خواند و با اشاره به نقش اساسی مردم در سرنوشت کشور و تصمیم‌سازی‌ها گفت: در قانون اساسی ما آزادی مطبوعات، اجتماعات و احزاب و نیز آزادی‌های فردی و اجتماعی به وضوح تصریح شده است و لازم است توجه بیشتری به بخش حقوق مردم در قانون اساسی و نقش تأثیرگذار آنان صورت گیرد.