طرحهای مدیران بیکار وشکاک

شرایط جدید برای موتورسواری زنان
این تصمیم به دلیل آن اتخاذ شده که نشستن زنان به صورت رایج روی موتورسیکلت در شان آنان نیست.

 مقامات استان «آچه» در اندونزی تصمیمی اتخاذ کرده‌اند که بر اساس آن زنان تنها به شرطی می‌توانند از ترک موتورسیکلت برای تردد استفاده کنند که به صورت یک‌طرفه روی آن بنشینند.

جام حوادث؛ شرط جدید نحوه نشستن زنان بر ترک موتورسیکلت، مورد انتقاد برخی مسئولان اندونزی قرار گرفته است.

 

به گزارش دویچه وله، در اندونزی رفت و آمد زنان با موتور امری رایج است. اما به تازگی سبک نشستن زنان از سوی شهردار شهری در شمال اندونزی بیش از حد "مردانه" توصیف شده است. او می‌خواهد با تصویب قانونی جدید طرز نشستن "صحیح" زنانه را تعیین ‌کند.

دویچه وله در ادامه توجیهات خود بدون توجه به اینکه ممکن است برخی زنان با طرز نشستن خاص خود موجب تحریک مردان شوند افزود: خیابان‌های اندونزی معمولا بسیار شلوغ است و راه‌بندان‌های طولانی بخشی از زندگی روزمره شهروندان این کشور، در این وضعیت استفاده از موتورسیکلت راه‌حلی منطقی به نظر می‌رسد. از این رو روزانه میلیون‌ها موتورسیکلت در سطح شهرها در حال جابه‌جائی مسافران هستند. مسافران زن نیز به طور معمول مانند هر مسافر دیگر در بخش پشتی موتور می‌نشینند.

 

به گزارش ایسنا، "سوایدی یهیا"، شهردار یکی از شهرهای این استان هم گفته است: این تصمیم به دلیل آن اتخاذ شده که نشستن زنان به صورت رایج روی موتورسیکلت در شان آنان نیست.

هفته گذشته، مقامات وزارت امور داخلی اندونزی اعلام کردند که اجرای این تصمیم را متوقف خواهند کرد، چرا که این اجبار می‌تواند جان مردم را به خطر اندازد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد