نرخ رشد اقتصادی کشور در سال 91

عملکرد عمرانی دولت دلیل کاهش رشد اقتصادی سال ۹۱ 

اقتصاد کلان - در سال 91 که تخصیص بودجه عمرانی تنها 28 درصد پیش بینی قانون بودجه برآورد شده ،نرخ رشد اقتصادی به صفر نزدیک شده است.


بررسی توسعه یافتگی شهرها با تصاویر ماهواره ای...

تهران، اصفهان، مشهد، شیراز، تبریز، اهواز و دیگر شهرهای ایران چقدر توسعه یافته‌اند؟

فناوری - تصاویر ماهواره‌ای زمین در شب، روشنایی‌های مصنوعی شهرهای زمین را به‌وضوح نشان می‌دهند، اما با تحلیل این تصاویر می‌توان حقایق پنهان در پس این روشنایی‌های زیبا را آشکار و توسعهیافتگی مناطق مختلف را بررسی کرد

کریس الویج از سازمان ملی اقیانوس‌شناسی و هواشناسی و همکارانش در دانشگاه‌های کلرادو و دنور با تحلیل تصاویر ماهواره‌ای روشنایی‌های شهری در شب‌های بدون ابر توانسته‌اند پراکندگی فقر و توسعه‌نیافتگی را در سراسر زمین آشکار کنند. آنها برای این کار، میزان روشنایی نواحی مختلف زمین را با جمعیت ساکن در همان مناطق مقایسه کردند و توانستند سهم افرادی را که می‌توانند هزینه برق مصرفی خود را تامین کنند و هم‌چنین، میزان سرمایه‌گذاری دولت‌ها در امور زیربنایی را محاسبه کنند. با استفاده از این شاخص‌ها، آن‌ها توانستند تخمینی از شاخص توسعه انسانی این مناطق بدست بیاورند. شاخص توسعه انسانی معیاری از سطح زندگی است که عوامل بسیاری مانند درآمد، امید به زندگی و سواد در آن تاثیرگذار است.
پژوهشگران این شاخص جدید را                                                                              نامیده‌اند که مخفف عبارت Night Light Development Index  
NLDIبه معنی شاخص توسعه بر اساس نور شبانگاهی است. این شاخص که توزیع آن را در اینفوگراف زیر مشاهده می‌کنید، بسیار نزدیک به مقادیر شاخص توسعه فعلی است و در برخی موارد، دقت بیشتری دارد. مزیت این شاخص در این است که می‌توان آن را به‌صورت منطقه‌ای و محلی نیز حساب کرد؛ درحالی‌که دولت‌ها معمولا تولید ناخالص ملی و دیگر آمارهای اقتصادی را در سطح کشور یا در بهترین حالت در سطح ایالت‌ها اعلام می‌کنند.

.

جان کری هم به کمک کارمندان آمد.

  آمریکا - جان کری نیز همانند اوباما 5% از حقوق ماهیانۀ خود را به منظور همراهی با کاهش بودجه دولتی بخشید.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ فیگارو، جان کری، وزیر خارجۀ آمریکا همانند اوباما 5% از حقوق خود را به منظور همراهی با کاهش بودجۀ دولت بخشید، کاهش بودجه دولت سبب کاهش حقوق کارمندان دولتی شده بود.
ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزیر خارجۀ آمریکا گفته است: کری 9 هزار دلار به موسسات خیریه وابسته به دولت واریز می‌کند؛ حقوق وزیر خارجۀ اوباما در سال 183 هزار دلار است. نولاند افزود: وزیر خارجۀ آمریکا با درک شرایط خاص اقتصادی و کسر بودجه دولت، تصمیم دارد 5% از حقوقش را برای کارمندان دولت ببخشد.
تعداد قابل توجهی از موسسات دولتی به کمک خانواده‌های کارمندان و یا دیپلمات آمدند که متعاقب کسر بودجه دولت، وضعیت مالی‌شان تحت تأثیر قرار گرفته است؛ خانوادۀ بزرگ کارمندان دولتی با 70 هزار نفر، مهمترین و بزرگترین قشر حقوق بگیر آمریکاست و هدف وزیر خارجه و رئیس جمهور از این اقدام اینست که کسی از تصمیم کسر بودجه آسیبی نبیند.