احمدی نژاد در تخریب برادران انقلاب راه هاشمی و خاتمی را رفت.

محسن رضایی: هاشمی وقتی تحریم نبودیم هم نمی‌توانست کشور را اداره کند چه برسد به حالا / بعد از جنگ برادران بزرگتر ما را به چاه انداختند/ شمخانی که کاندیدا شد گفتند چکمه پوش​ها آمدند

انتخابات - مشرق در گفت و گوی مشروحی با محسن رضایی نوشت:

*بالاخره از بعد از جنگ و رحلت حضرت امام (ره) برادران بزرگتر، برادران کوچکتر را در چاه انداختند و کاری که در زمان یعقوب انقلاب نتوانستند انجام بدهند، بعد از امام (ره) انجام دادند. لذا نگرانی هایی که نسبت به ما داشتند منجر به تخریب ما شد. هم دولت آقای هاشمی، هم خاتمی و هم احمدی نژاد به شکل های مختلف ما را تخریب کردند. مثلا در دولت آقای هاشمی به یک شکلی تخریب می کردند. در دولت آقای احمدی نژاد هم می گفتند که چرا شما جام زهر به امام دادید؟ یا مثلا در دولت آقای خاتمی وفتی که آقای شمخانی کاندیدا شد، گفتند که چکمه پوش ها آمدند. این حرفی بود که مشارکتی ها می زدند.
*{در پاسخ به این سوال که منظورتان از برادر بزرگترها چه کسانی است} همان کسانی که دولت ها را شکل می دادند و کشور را اداره می کردند. کسانی که دولت و مجلس را اداره می کردند و امور اجرایی سیاست دست شان بود.
*احمدی نژاد در تخریب برادران انقلاب راه هاشمی و خاتمی را رفت.
*احمدی نژاد را که از استانداری برداشتند از او خواستیم که بیاید در دبیرخانه مجمع کار کند که بیش از حد تضعیف نشود همیشه به او و سایر کسانی که زمانی در مسئولیت بودند محبت می کردیم.
* بیش از 8 سال است که اصولگرایان نمی توانند روی یک نفر به توافق برسند. به همین دلیل من همیشه مستقل آمده ام. سال 84 مستقل بودم، سال 88 هم مستقل بودم. الان هم مستقل آمده ام. ائتلاف درست می کنند و بعد خودشان زیر آن می زنند.
*اصلی ترین رقیب من فقر و بیکاری و گرانی و تحریم های اقتصادی است. و بعد هم اگر آقای هاشمی بماند و کنار نرود آقای هاشمی رقیب من خواهد بود. خیلی از این آقایان سوابقی که آقای هاشمی دارد را ندارند. مثلا قبل از انقلاب سابقه ندارند، در جنگ نبودند، ارتباط نزدیکی با حضرت امام (ره) نداشتند. ضمن اینکه در رابطه با آینده کشور یعنی اقتصاد، مثل آقای هاشمی حرف جدیدی هم ندارند. در حالی که همه این ویژگی ها را در خودم و دوستانم می بینم.

*دولتی که ما تشکیل می دهیم بخشی از آن از دولت های گذشته خواهد بود. از دولت آقای احمدی نژاد هم افرادی خواهند ماند. چون من معتقد به حرکت اتوبوسی نیستم و اگر افرادی هستند که زحمت کشیده اند و صلاحیت و شایستگی حضور در دولت را دارند چه دلیلی دارد حتما آنها را به این دلیل که عضو دولت آقای احمدی نژاد بوده اند حذف کنیم.
*هاشمی آن زمان که دولت را در دست داشتند و تحریم های اقتصادی هم نبود در اداره کشور با مشکل مواجه بودند الان که ما تحریم اقتصادی هم داریم. باید ببینیم برنامه ایشان چی هست و چه تغییراتی با گذشته می خواهد داشته باشد.

گوشی همراه ناصرالدین شاه!


    اولین تلفن همراه موجود در ایران متعلق به ناصرالدین شاه بوده است.
جام علمی ؛ شکل و شمایل این تلفن همراه که در سال 1230 تولید شده است، به تلفن‌های همراه امروزی شباهتی ندارد.

    این تلفن همراه در سفرها همراه ناصرالدین شاه بوده و در زمان نیاز به کابل‌های کشیده شده بین راه وصل و با مخاطب مورد نظر تماس تلفنی برقرار می‌شده است.

 

    این تلفن دارای راهنمای فارسی بوده و ساخت کارخانه «البیس» شهر زوریخ می‌باشد.

 

طنز/ نامزدبازی انتخاباتی

    نامزد بازی را فرصت بدانید

شهرام شکیبا

* در زندگی خاطراتی هست که مثل خوره روح را آهسته در انزوا می‌خورد و می‌تراشد. این خاطرات را نمی‌شود به کسی اظهار کرد، چراکه مربوط است به دورانی شیرین که بازگو کردن آن جز حسرت و اندوه چیز دیگری به همراه ندارد، خاطراتی که تا در زمان آنها و میان آنها هستی، شیرینی‌شان را به درستی درک نمی‌کنی. به قول سعدی:
سل المصانع رکباً تهیم فی الفواتی
تو قدر آب چه دانی که در کنار فراتی
... و زیباترین و تکرار نشدنی‌ترین خاطرات همیشه و همواره مربوط است به دوران «نامزدی». مثلاً همین سرکار خانم آنجلینا جولی و جناب آقای براد پیت. امروز که در اوج شهرت و ثروت مشغول زندگی با فرزندان رنگارنگ خود هستند هم حتماً باز دلشان برای دوران نامزدی‌شان تنگ می‌شود. قطعاً در دوره نامزدی این زوج معروف هم نکات و نقاط برجسته و حساسی وجود داشته که حالا دیگر خبری از آنها نیست و با یادآوری آنها تنها آه سرد از دل برمی‌کشند.
اکنون در این برهه حساس کنونی، بر خود فرض می‌دانم که نکاتی چند را خدمت نامزدهای انتخاباتی مطرح کنم.
- قدر دوران نامزدی را بدانید. یکی، دو ماه دیگر هر چه که پیش آید، باز هم همین روزهای نامزدی نمی‌شود. دوران نامزدی همیشه یک چیز دیگری است.
- دقت کنید که در دوره نامزدی حتماً نظر واقعی‌تان را درباره هر چیزی اعلام کنید، چون معمولاً دیگران در دوران نامزدی دروغ‌هایی درباره خودشان و توانایی‌هایشان می‌گویند که بعداً باعث سرافکندگی و آشفتگی در زندگی می‌شود.
- در دوره نامزدی معمولاً نامزدها همه‌چیز را رها می‌کنند تا به اصل کاری که همانا وصل است، برسند.
- معمولاً در دوران نامزدی درباره شخص تحقیق می‌کنند و سوابق را بررسی می‌کنند. لذا مواظب باشید نه کسی درباره شما دروغ بگوید و نه کسی همه راست‌ها را بگوید. حواستان باشد که دروغ گفتن حرام است اما راست گفتن واجب نیست.
- در دوره نامزدی همه هوای نامزدها را دارند. مواظب باشید که جوگیر نشوید. شما فقط نامزد هستید. لذا باید همه‌چیز را در حد حرف برگزار کنید. وقت عمل، زمان دیگری است، اشتباه نگیرید. شاید قسمت نشد به دلخواسته‌تان برسید.
- الآن که نامزدید و پول توی جیبتان هست، طوری خرج کنید که فردا روز بتوانید تاوانش را بدهید. هرکس امروز یک قران به شما بدهد، فردا دو قران می‌خواهد.
- حواستان باشد که نامزدی با ازدواج رسمی فرق دارد. نگاهی به سرنوشت کسانی که دوران نامزدی‌شان به وصل نینجامید، بیندازید و عبرت بگیرید.

شباهت‌های انتخابات ریاست جمهوری و بازار

شباهت‌های انتخابات ریاست جمهوری و بازار

انتخابات - این روزها بحث انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری مهمترین بحث جامعه ایران است.

پدیده ویژه این انتخابات شاید حضور تعداد بالای نامزدهای انتخاباتی باشند که سعی می‌کنند با شعارهای داغ و تبلیغاتی خود آرای مردم را به خود جلب کنند. این پدیده از جنبه‌هایی شبیه یک بازار بزرگ سیاسی است که هر کس سعی می‌کند شعارهای خود را به مردمی که می‌خواهند در روز 24 خرداد پای صندوق‌های رای بروند، بفروشد.

بیانیه هاشمی رفسنجانی برای ورود به انتخابات

بیانیه هاشمی رفسنجانی برای ورود به انتخابات/ آبرویم را برای اسلام، انقلاب و مردم به دست می‌گیرم

انتخابات - رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور بیانیه​ای دلایلش برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این بیانیه آمده است: خود را برای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، در معرض رأی و نظر شما قرار می‌دهم تا در این برهه حساس از تاریح کشور که مشکلات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به ادلّه‌ای که بر شما مخفی نیست، زمینه تأثیر تهدیدها و تحریم‌های خارجی را هموار کرده است، یک بار دیگر به وظیفه و تکلیف انقلابی و تاریخی خویش عمل کرده باشم و نیز با ایجاد رقابتی سالم و مؤثر، شرایط تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی مورد تأکید رهبری معظم انقلاب فراهم آید.
متن کامل بیانیه حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
مردم فهیم، وفادار و قدرشناس ایران اسلامی
پس از گذشت ماه​ها رایزنی با شخصیت‌های حقیقی و حقوقی و به پاس قدردانی و احترام به توصیه‌های ضمنی یا مستقیم برخی مراجع عالی‌قدر و یا درخواست فضلا، علمای حوزه‌های علمیه، ائمه جمعه و جماعات، دانشگاهیان، دانشجویان، صنعتگران، تولیدکنندگان، کارگران، کشاورزان، نویسندگان، هنرمندان، ورزشکاران، صنوف مختلف، احزاب، گروه‌های متعدد و به‌ویژه خانواده‌های مکرم شهدا، ایثارگران و با ایمان کامل به نقش بی‌بدیل آحاد مردم خون​گرم و صمیمی در تعیین سرنوشت کشور، خود را برای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، در معرض رأی و نظر شما قرار می‌دهم تا در این برهه حساس از تاریح کشور که مشکلات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به ادلّه‌ای که بر شما مخفی نیست، زمینه تأثیر تهدیدها و تحریم‌های خارجی را هموار کرده است، یک بار دیگر به وظیفه و تکلیف انقلابی و تاریخی خویش عمل کرده باشم و نیز با ایجاد رقابتی سالم و مؤثر، شرایط تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی مورد تأکید رهبری معظم انقلاب فراهم آید.
عزم پاسخ قاطع به ادعاهای کذب و القای ناکارآمدی نظام اسلامی، ضرورت ایجاد اتحاد، اعتماد و قابلیت جمع کردن همه سلایق و طیف‌های داخل خانواده نظام و انقلاب اسلامی و مدیران دلسوز و با تجربه کشور را می‌طلبد که بعضاً به دلیل برخوردهای تنگ‌نظرانه و افراطی، در حال حاضر، کم‌کار، منزوی یا خانه‌نشین شده‌‌اند، ایجاد اعتدال و استفاده از همه قابلیت‌های مدیران مجرب از طیف‌های مختلف، مرا نیز مانند سایر دلسوزان نظام بر آن داشت تا با توجه به شرایط داخلی و تهدیدات و تحریم‌های خارجی، برای رفع تدریجی معضلات و مشکلات عدیده کشور، به مدد شما مردم وفادار، پا به عرصه خدمتگزاری بگذارم تا انشاءالله، دست در دست هم دهیم به مهر- میهن خویش را کنیم آباد.
برای اینجانب، اعتلای ایران اسلامی و تقویت مکتب اهل بیت(ع) بسیار مهمتر از آن است که برای انجام وظیفه و تکلیف خویش به تعریف و تمجید اختلاف‌برانگیز دشمنان دانا و تهدید، تحدید، بداخلاقی و تخریب دوستان نادان توجه نمایم، آن‌گونه که یک سرباز در دفاع از آرمان‌هایش، جانش را در طبق اخلاص می‌نهد، من نیز آبرو و اعتبارم را که در طول نیم قرن گذشته از انقلاب اسلامی و مردم گرفته‌ام برای اسلام، انقلاب و مردم و اعتلای میهن به دست می‌گیرم و با تأکید بر اعتدال علوی که چپ و راست، افراط و تفریط را ضلالت و گمراهی می‌داند، پا به میدانی ‌گذارم که قبلاً در سالهای پس از جنگ 8 ساله حزب بعث علیه ایران که نتیجه آن ویرانی 5 استان کشور و نابودی زیرساخت‌ها و امکانات بود، تجربه کرده بودم. سالهایی که به دلیل وجود همدلی، اتحاد و اعتماد در جامعه و به کمک شما مردم فهیم و قدرشناس، به تدریج رکود اقتصادی، دلسردی‌های اجتماعی، ویرانی‌های زیرساخت‌ها و تولید، کسر بودجه، بیکاری و مشکل کسب و کار، از کشور رخت بربست و ایران عزیز به دست شما مردم و استفاده از مدیران لایق، دلسوز و معتدل از همه طیف‌ها و سلایق سیاسی، به رشد و بالندگی رسید و در عرصه بین‌المللی و سیاست خارجی نیز، با تنش‌زدایی، ایجاد تعامل و گفتگوهای سازنده و شفاف براساس احترام و حفظ عزت و کرامت، حقانیت سیاسی کشور را هم به اثبات رساندیم.
اکنون، با توکل بر خدا و با حضور شما مردم در انتخابات، مطمئنم، فصلی تازه و سرشار از امید در تاریخ معاصر ایران با خلق حماسه رقم خواهد خورد که همه ایرانیان با قومیت‌ها، زبان‌ها، مذاهب و ادیان و حتی سلایق مختلف سیاسی، برای سربلندی خود، میهن عزیز و نسل‌های آینده، تلاش خواهند کرد. انشاءالله