بکارگیری واژه "امام خامنه ای" برای مقام معظم رهبری

تاریخ انتشار : 21 مهر 1390کد خبر : 51866



بکارگیری واژه شمال نیوز: گزارش خبرنگار شمال نیوز حاکیست : آیة الله نور الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری، طی سخنانی در همایش اخیر ائمه جمعه مازندران که در شهر نشتارود تنکابن برگزار شد، نظر به تقاضاهای مکرر مردم به ویژه جوانان مازندرانی، پیشنهاد داد که با توجه به جمیع جهات و اجماع خبرگان ملت و نیز درخواست گسترده مردم از ائمه جمعه شهرها، از این پس در تریبون های رسمی و غیررسمی از جمله رسانه ملی و نمازهای جمعه از واژه امام خامنه ای برای مقام معظم رهبری استفاده شود.
خبر تکمیلی نیز حاکی است که مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران مراتب فوق را طی نامه ای برای تعیین تکلیف نهائی و کسب اجازه به دفتر مقام معظم رهبری و نیز شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور انعکاس داده است که متن آن بشرح زیر می باشد.
حضور شریف عالم جلیل القدر حضرت آیت الله محمدی گلپایگانی
ریاست معزز دفتر مقام معظم رهبری ادام الله ظله العالی

سلام علیکم
بعد التحیه و السلام و آرزوی صحت و سلامتی و سربلندی، غرض از تصدیع خاطر مبارک به استحضار شریف می رساند در دومین اجلاسیه ائمه جمعه استان در سال 90 تحت عنوان نماز جمعه مظهر صدور انقلاب و بیداری اسلامی ، با حضور حضرت آیت الله طبرسی نماینده محترم ولی فقیه در استان و حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا ابراهیمی معاونت محترم امور استانها شورا تشکیل و نماینده محترم مقام معظم رهبری در استان پیشنهاد نمودند با توجه به رهبری های حکیمانه و نقش بی بدیل معظم له در هدایت پیامبر گونه موج بیداری کشورهای اسلامی با عنایت به لزوم تکریم جایگاه با عظمت در ابعاد جهانی مرجع عالیقدر و خلف شایسته بنیانگذار جمهوری اسلامی به ائمه جمعه استان هنگام ذکر نام مبارکشان از واژه امام خامنه ای استفاده نمایند که در هفته گذشته ائمه جمعه استان در خطبه های نماز از همین لفظ استفاده شد لذا با توجه به اینکه این نظر ولایی و ارزشی مورد استقبال قرار گرفته و نماز گزاران جمعه و مردم شریف استان حمایت نموده اند و انشاءالله باشد تحت عنایات خاصه حضرت ولی عصر (عج) در استان ولایت دوست مازندران ، متعاقباً در سراسر کشور اسلامیمان گسترش یافته و انشاءالله ما را در اطاعت خالصانه تا پای جان از مقام شامخ ولایت موفق بدارد.
امید از درگاه حضرت احدیت آن سرور عزیز که امین و مورد اعتماد ولایت و امت بوده در پناه ولی الا... اعظم ارواحنا فدا سربلند و سرافراز باشید.
ارادتمند جنابعالی
محمد قاسمی
مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مازندران




استفاده از این خبر فقط با ذکر نام شمال نیوز مجاز می باشد .




 


اختلاس اخیر، اعتماد مردم به دولت را کم‌رنگ کرد.

      نماینده مردم سراب در مجلس، گفت: بزرگ‌ترین ضربه ناشی از اختلاس اخیر به اعتماد عمومی، بدنه اجرایی و ساختار متولی خدمات‌رسانی به مردم وارد شده است، به‌نحوی که احساس اعتماد و اطمینان عمومی به نظام اجرایی و ساختار مالی کشور دچار خدشه شده و جبران آن نیازمند تلاش و کوشش مضاعف در بلندمدت است.
     مجید نصیرپور‌سردهائی عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو تفصیلی با اقتصاد آذربایجان منتشر شده است، به تشریح موضوع اختلاس سه‌هزار میلیاردی اخیر پرداخته است، که در ذیل می‌خوانید.

      فساد اقتصادی واژه‌ای آشنا در ادبیات اقتصادی دنیا است، در کشورهای در حال توسعه این اصطلاح اقتصادی یکی از معضل‌های گریبان‌گیر برنامه‌ریزان و متولیان اقتصاد ملی است و در کشورهای نفتی به‌مراتب نام آشناتر از سایر کشورها است.

      در کشور ما فساد اقتصادی بخشی از تاریخ اقتصاد سیاسی نیز هست، به‌طوری که می‌توان به جرأت ادعا کرد یکی از عواملی که موجب تشدید اعتراض‌های مردمی در دوران حکومت پهلوی شد، احساس فساد اقتصادی در میان عموم مردم بود.

     در سال‌های پس از انقلاب نیز همواره فساد اقتصادی هم در میان مردم و هم در لسان موافقین و مخالفین حاکمیت کم و بیش وجود داشته و از سال‌های آغاز اجرای برنامه‌های توسعه اقتصادی تا‌کنون روز به روز پررنگ‌تر شده است، به‌نحوی که در سال‌های اخیر دولت و مجلس در اختیار جریانی قرار گرفت که شعار محوریش مبارزه با فساد و تبعیض بود و یکی از علت‌های استقبال مردم از این جریان همین شعار پررنگ مبارزه با فساد بود، در روزهای اخیر انتشار گسترده خبر مربوط به اختلاس دوهزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی از نظام بانکی، باردیگر فساد اقتصادی را به محور محاورات روزمره در جامعه ما تبدیل نمود.

گاف نماینده ایران در آژانس انرژی اتمی

      فارین پالسی با انتشار عکسی دکتر علی اصغر سلطانیه را در حالی نشان می‌دهد که در پشت میز نمایندگی رژیم صهیونیستی نشسته است.

      به گزارش مشرق، در عکس زیر دکتر علی اصغر سلطانیه، نمایندگی دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در جلسه ماه گذشته آژانس دیده می شود که پشت میز نمایندگی اسرائیل نشسته و در حال انجام یک گفتگوی رسمی است.


سلطانیه مشغول بحث و گفتگو با یکی از اعضای هیئت نمایندگی ایرلند - که ریاست کمیته پادمان‌های هسته‌ای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را برعهده دارد - و یک دیپلمات کوبایی است. وی در این گفتگو از سوی دو مقام ایرانی دیگر همراهی می شود. 

31 پیامبر در ایران دفن شده اند.

       به گزارش خبرگزاری فارس طبق اطلاعاتی که هنوز مستند نیست از مجموع ۱۲۴ هزار پیامبر حدود ۳۱ پیامبر در ایران دفن شده‌اند که تعدادی از آن‌ها شامل "سیم و لام" در سمنان، "خالد بن سنان عبسی" در گلستان، "یوشع" در اصفهان، "حیقوق" در تویسرکان، "حجی" در همدان، "مردخای" در همدان، "قیدار" در زنجان، "اشموئیل" در ساوه، "دانیال نبی" در خوزستان، "شعیب نبی" در خوزستان، "باحزقیل" در دزفول، "خضر و الیاس" در جزیره هرمز، "روبین" در میامی، "جرجیس" در شوشتر، "یونس" در گناباد، "یعقوب" در گرگان، "ابراهیم خلیل" در سوسنگرد، "اسحاق و اسماعیل" در جاده دزفول، "صالح پیامبر" در شوشتر، "ایوب" در بجنورد، "خضر" در همدان و... است.