اختلاس اخیر، اعتماد مردم به دولت را کم‌رنگ کرد.

      نماینده مردم سراب در مجلس، گفت: بزرگ‌ترین ضربه ناشی از اختلاس اخیر به اعتماد عمومی، بدنه اجرایی و ساختار متولی خدمات‌رسانی به مردم وارد شده است، به‌نحوی که احساس اعتماد و اطمینان عمومی به نظام اجرایی و ساختار مالی کشور دچار خدشه شده و جبران آن نیازمند تلاش و کوشش مضاعف در بلندمدت است.
     مجید نصیرپور‌سردهائی عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو تفصیلی با اقتصاد آذربایجان منتشر شده است، به تشریح موضوع اختلاس سه‌هزار میلیاردی اخیر پرداخته است، که در ذیل می‌خوانید.

      فساد اقتصادی واژه‌ای آشنا در ادبیات اقتصادی دنیا است، در کشورهای در حال توسعه این اصطلاح اقتصادی یکی از معضل‌های گریبان‌گیر برنامه‌ریزان و متولیان اقتصاد ملی است و در کشورهای نفتی به‌مراتب نام آشناتر از سایر کشورها است.

      در کشور ما فساد اقتصادی بخشی از تاریخ اقتصاد سیاسی نیز هست، به‌طوری که می‌توان به جرأت ادعا کرد یکی از عواملی که موجب تشدید اعتراض‌های مردمی در دوران حکومت پهلوی شد، احساس فساد اقتصادی در میان عموم مردم بود.

     در سال‌های پس از انقلاب نیز همواره فساد اقتصادی هم در میان مردم و هم در لسان موافقین و مخالفین حاکمیت کم و بیش وجود داشته و از سال‌های آغاز اجرای برنامه‌های توسعه اقتصادی تا‌کنون روز به روز پررنگ‌تر شده است، به‌نحوی که در سال‌های اخیر دولت و مجلس در اختیار جریانی قرار گرفت که شعار محوریش مبارزه با فساد و تبعیض بود و یکی از علت‌های استقبال مردم از این جریان همین شعار پررنگ مبارزه با فساد بود، در روزهای اخیر انتشار گسترده خبر مربوط به اختلاس دوهزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی از نظام بانکی، باردیگر فساد اقتصادی را به محور محاورات روزمره در جامعه ما تبدیل نمود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد