سیدمحمد خاتمی به اصغر فرهادی تبریک گفت

سید محمد خاتمی رییس جمهور سابق کشورمان با صدور پیامی دریافت جایزه اسکار از سوی اصغر فرهادی را به وی تبریک گفت.اصغر فرهادی کارگردان فیلم ارزشمند جدایی نادر از سیمین طلسم سینمای ایران را شکست و به‌‌رغم وجود رقبای سرسخت جایزه بهترین فیلم خارجی اسکار 2012 را کسب کرد و برای ملت ایران به ارمغان آورد.

http://oneonline.ir/images/stories/khatami2.jpg


 

 

http://oneonline.ir/images/stories/oscar-iranian-film.jpg


متن پیام خاتمی بدین شرح است:

به نام خدا
هنرمند گرانقدر جناب آقای اصغر فرهادی

موفقیت چشمگیرتان را در پرآوازه‌ترین حادثه و مراسم سینمایی که نشانگر شایستگی‌های شما و هنرمندان عزیز و همکاران ارجمندتان در فیلم «جدایی نادر از سیمین» است صمیمانه تبریک می‌گویم.

اقبال مردمی در ایران و اهتمام جشنواره‌های گوناگون و صاحب نظران معتبر در سراسر جهان، پیش از این نیز توانمندی و جایگاه والای سینمای اندیشمند و صاحب سبک ایران را به خوبی نشان داده است و آنان که به ایران و به آیین و فرهنگ و تاریخ این مرز و بوم دلبستگی دارند و احترام می‌گذارند، توفیق بزرگ شما را بار دیگر ارج می‌نهند.

این حادثه را باید نشانه‌ای روشن بر آن دانست که هنر به طور عام و سینما به طور خاص از مهم‌ترین ابزارهایی است که می‌تواند در جهان نا‌امن، جنگ‌زده و پر از تبعیض و ناروایی و خودکامگی، موجب نزدیکی دل‌ها و چیرگی انسانیت و محبت بر خشونت شود و گفت‌و‌گوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها را به جای تنش و درگیری بنشاند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد